درخشش آرتین باغدار و مازیار باقری در مسابقات خزر 93 و یک خبر خوش

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ اموزشی chessrostami خوش آمدید هدف این وبلاگ آموزش و بالا بردن سطح اطلاعات شطرنجبازان عزیز می باشد

امکانات جانبی

بهترین محصولات شرنج

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    چه مطالبی بیشتر در سایت قرار بگیرد؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 888
    کل نظرات کل نظرات : 168
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 643

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 27
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 54
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 5
    آي پي امروز آي پي امروز : 9
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 18
    بازدید هفته بازدید هفته : 27
    بازدید ماه بازدید ماه : 2629
    بازدید سال بازدید سال : 22477
    بازدید کلی بازدید کلی : 506435

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.224.39.74
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

     تبادل لینک هوشمند آرام
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایت  شطرنج رستمی و آدرسwww.chessrostami.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    تشکری - با سلام و تشکر از مطلب عالی تون.
    ممکنه بیشتر توضیح بدید با اسمارتيز چطوری پسر دو ساله ام رو با شطرنج آموزش بدم.
    من تصمیم داشتم شطرنج جامبو ترنج رو براش بگیرم که با مهره ها آشنا بشه. ولی متاسفانه پیدا نکردم. - 1396/3/25
    Amir -

    سلام. لینک دانلودی که گذاشتین ظاهرا خرابه و فایلی رو نمیتونم دانلود کنم. اگه میشه لطفا واسم ایمیلش کنید. خواهشا بهش نیاز دارم. خیلی گشتم ولی نتونستم پیداش کنم تا اینکه رسیدم به سایتتون و دیدم اینجام نمیشه دان کرد. خیلی ممنون

    پاسخ: سلام این فایل در سایت chessok.ir موجود است

    - 1395/3/10
    احمد رضائيان - با سلام و ارادت به آقاي رستمي خستگي ناپذير فقط ميتوانم بگويم كه باعث افتخار و سربلندي ماست بودن افرادي چون شما . پوينده و پاينده باشيد
    پاسخ: ممنون از شما دوست عزیز - 1394/12/12/chessrosta
    دوستون دارم - کوین ب معنی ملکه است از انجایی ک در زمان گذشته این ملکه بروی شاه تقریبا حتی میشه گفت تاثیری بیشتری ب نسبت وزیر داشته چون این ملکه ها از خانواده های پرنفوذ و ثروتمند دوران خود بوده اند و همان ملکه هست ک تقریبا وزیر هم میشه گفت. و فیل هم ماجرایی تو همین راستاها داره خواستین توضیح میدم - 1394/9/24/chessrosta
    سرافرازی -
    سلام ببخشید من ویندوز 10 دارم وقتی روی اکتیویت آفلاین کلیک میکنم (برای کرک کردن فریتز 14)هیچ عکس العملی نشون نمیده و توی کادر چیزی نمیشه نوشت میخواستم ببینم به خاطر ویندوز 10 هست یا کلا چه راه حلی داره
    خیلی ممنون
    پاسخ: به فیلم آموزشی روش نصب در سایت chessrostami.ir مراجعه کنید بهتره که ویندوز 7 یا 8 نصب کنید - 1394/9/4/chessrosta
    امیر - باسلام
    لطفا ف ار ممکنه فایل ها را برای من ایمیل کنید
    باتشکر
    وب عالی ای دارید - 1394/4/30/chessrosta
    چترنگ - اسب نماد سواره نظام، فیل نماد همون فیل!! رخ نماد ارابه های جنگی و وزیر یا فرزین نماد فرمانده لشکر شاه بوده که نمیتونه زن باشه. سرباز هم که همون پیاده نظامه
    اینا اساس جنگهای هند قدیم هستش که به صورت بازی دراومده. ایرانیها هم بعدا اصلاحاتی توش انجام دادن که باعث بهتر شدن بازی شده
    حالا اسقف و ملکه با مسماست یا نمونه های وطنی؟ - 1394/3/24/chessrosta
    huihh - اشکال نداره من اول رجیستری کردم بعد ریختمش؟ - 1394/1/2/chessrosta
    مهناز - سپاسگزارم از اینکه ماهیت سی دی کسب درآمد از اینترنت را یادآور شدین
    پاسخ: وظیفه بود دوست عزیز - 1393/12/14/chessrosta
    محسن - کار کرد. عالی بود. ممنون. - 1393/12/12

فروشگاه شطرنج

کانال آموزش شطرنج

کانال تلگرام شطرنج

آدرس جدید سایت شطرنج رستمی

برای دریافت مطالب جدید شطرنج لطفا یه آدرس های زیر مراجعه کنید

www.chessrostami.ir

www.chessok.ir

فروشگاه تخصصی شطرنج

درخشش آرتین باغدار و مازیار باقری در مسابقات خزر 93 و یک خبر خوش

مسابقات بین المللی جام خزر از مهمترین مسابقات آزاد کشور است که همه ساله بهمن ماه با همت و تلاش ارزنده هیئت شطرنج گیلان ، برگزار میشود.علاوه بر کیفیت خوب این مسابقه (کیفی و کمی) ، وجود چندین جدول جداگانه ، کاری است قابل تقدیر.امسال هم جام خزر ، با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شد.مسابقات در 4 جدول جداگانه با شرایط خاص برای هر جدول ، در حال برگزاری است.از استانمان چندین شطرنجباز در مسابقات شرکت کرده اند.با توجه به درخشش دو بازیکن آرتین باغدار و مازیار باقری ، فقط به عملکرد این دو نفر پرداخته میشود . برای سایر بازیکنان استان ، آرزوی تلاش بیشتر و کسب موفقیت را دارم.این دو بازیکن خوب استان ،معرف حضور اهالی شطرنج هستند.در زمان نوشتن این مقاله ، دور ششم بازیها ، پایان یافته و امید است این عزیزان به عملکرد عالی خوشان ، ادامه دهند . هرچند که تاکنون نیز توانسته اند پاسخ شایسته ای به زحماتشان داده باشند.

_________________________________________________________________

آرتین باغدار:

 آرتین ( طلایه دار امید آینده استان و بجنورد) شطرنج پایه را بسیار خوب نزد مربیای نام آشنای دوره های پایه شطرنج کشور ، آقای آریانژاد ، فرا گرفت . رصد نتایج مسابقاتی که آرتین در یکساله اخیر در آنها شرکت کرده ،به خوبی گواه این ادعا است.

آرتین در جدول D خزر شرکت کرده است.این جدول با شرکت 171 نفر از 4 کشور در 9 دور در حال برگزاری است. آرتین با ریتینگ 1487 شماره آغازین 36 را در اختیار داشت. 

بقیه در ادامه مطلب:

آرتین در دور اول با شکست کاندیدای استادی بانوان WCM Heydarli توانست کار ارزنده ای انجام دهد.بعد از یک باخت در دور دوم ، با 4 برد متوالی ، تمام نگاهها را به خود معطوف کرده است. دقت کنید آرتین فقط 8 سال سن دارد. عملکرد آرتین تا پایان دور ششم ، 1550 است که کمی بالاتر از ریتینگ وی قرار دارد. یک نکته برای برخی دوستان که در تحلیل عملکرد اشتباه میکنند بگم و اون اینکه درسته که آرتین 11 واحد کاهش ریتینگ داشته ولی اگر کارنامه آرتین تا پایان دور ششم را به یک فرد مطلع بدهید مطمئنا عملکرد آرتین را بسیار خوب ارزیابی میکند.آرتین تا پایان دور ششم فقط یک باخت ( دلیل باخت را من نمیدانم ولی باید تحلیل شود چون ممکن است عوامل غیر فنی در باخت دخالت داشته باشد) دارد . یادمان باشد ریتینگ تنها یک عدد نسبی است که قدرت تقریبی فرد را نشان میدهد و ممکن است فرد بسیار قوی تر از ریتینگ خودش بازی کند و یا بالعکس بسیار ضعیفتر . و این بستگی به عوامل زیادی دارد که از حوصله این پست خارج است.شاید در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران ، اینقدر به ریتینگ در سطوح پایه اهمیت نمیدهند. بلکه به کیفیت بازیها توجه زیادی دارند. وقتی کیفیت بالا رفت ، ریتینگ بالاتر بطور اتوماتیک بالا خواهد رفت.

آرتین در پایان دور ششم ، با کسب 5 امتیاز در رتبه 13 جدول رده بندی قرار دارد. کارنامه عملکرد آرتین را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

با توجه به سن پائین آرتین ،در صورت برنامه ریزی صحیح و علمی و بکار گیری مربیان مطرح کشوری ، میتوان امیدوار بود آرتین بتواند در آینده ، در مسابقات کشوری و مهمتر از آن قهرمانی رده های سنی جهان ، حرفی برای گفتن داشته باشد.زمان به سرعت می گذرد و باید خانواده آرتین ، با درایت و ژرف اندیشی ، خیلی سریع نسبت به اجرای موارد فوق ، اقدام کنند تا در آینده مانند خیلی از بازیکنان استان و شهرمان و منجمله خود من ، از گذشته اش اظهار تاسف نخورد و سری تکان ندهد.

با آرزوی موفقیت برای آینده دار شهرمان آرتین عزیز

در همین جا لازم میدانم مراتب تشکر خود را از افراد زیر اعلام دارم:

1- ابتدا از خانواده محترم باغدار به خاطر جدیت و پشتکار و قبول زحمت در حمایت از آرتین ( مسابقه - آموزش و ...). باید قبول کنیم فرایند ساخت یک بازیکن ،فرایندی زمان بر و دشوار است.

2- از مربیان محترم  و زحمتکش آرتین ( چون به جز آقای آریانژاد ، سایر مربیان آرتین رو نمیشناسم ، برای همین از ذکر نام این عزیزان ، عذرخواهی می کنم.)

3- تشکر از هیئت شطرنج شهرستان بجنورد

_________________________________________________________________

عملکرد مازیار باقری:

از سیستم و نحوه آموزش مازیار در سطوح پایه اطلاعاتی ندارم و نمیدانم دوره های پایه را زیر نظر چه مربیانی آموزش دیده است و حتی مربیان و سیستم آموزشی دوره های پیشرفته مازیار را هم نمیدانم. ولی آنچه قدر مسلم است ، زحمت و تلاش فراوان مازیار در چند سال اخیر ، به وضوح آشکار است.قبلا در چند پست ، عملکرد مازیار در مسابقات مختلف کشوری را نشان داده ام و همانطور که قبلا پیش بینی کردم ، میتوان در آینده ای نزدیک ، شاهد تولد اولین بازیکن عنوان دار استانمان باشیم.

مازیار در جدول A خزر که در آن جدول 88 بازیکن با میانگین ریتینگ 2156 حضور دارند ، دست به مهره شد.رتبه اولیه مازیار ، 41 است.

دور اول: حریف مازیار بازیکن نه چندان قوی از تهران با ریتینگ 1742 است که فکر میکنم (چون به فایل بازیها دسترسی ندارم) مازیار توانسته به راحتی او را شکست دهد.

دور دوم: حریف این دور مازیار ، استاد فیده ،شاهین لرپری زنگنه از اصفهان است که با نتیجه مساوی به پایان رسید.

 دور سوم: حریف این دور مازیار ، استاد بزرگ Ziatdinov (  اصالتا از کشور های شوروی سابق است ولی اقامت آمریکا را دارد و با پرچم آمریکا بازی میکند.) با ریتینگ 2345 است که مازیار موفق به شکست وی میشود.( از کیفیت بازی اطلاعی ندارم.)

دور چهارم: حریف مازیار  استاد بزرگ Straostits با ریتینگ 2454 از کشور لتونی است. من این بازی را بصورت آنلاین و زنده نگاه میکردم. هر چند مازیار بازی خوبی ارائه کرد ولی حریفش در حد قدرت ریتینگش ظاهر نشد و بازی پس از یکسری اشتباه از دو طرف ، نهایتا با برد مازیار به پایان رسید.

دور پنجم: حریف این دور مازیار ، استاد بین المللی Stopa  از فنلاند با ریتینگ 2540 است.  در این بازی مازیار با  اشتباه خود در حرکت 35 ، سیاه را دارای برتری کرد ، ولی مازیار هنوز میتوانست به بازی ادامه دهد ، ولی اشتباه بعدی او در حرکت 40 اتفاق افتاد که دیگر وضعیت برای مازیار بازنده شد . بازی تا حرکت 49 با اشتباه طرفین ادامه پیدا کرد و نهایتا مازیار بازی را واگذار کرد.

دور ششم: حریف این دور مازیار ، استاد بزرگ بانوان و قهرمان آسیا و عضو تیم ملی بانوان ایران ، آتوسا پورکاشیان است. مازیار بازی نسبتا خوب و با دقتی ارائه کرد. بازی تا حرکت 40 تقریبا متعادل بود تا اینکه در حرکت 41 ، پورکاشیان با اشتباه کشنده خود ( Q*d5( بازی را واگذار کرد.

مازیار با این برد با کسب 4/5 امتیاز از 6 بازی در رتبه بسیار خوب ششم قرار دارد. مازیار امروز با استاد بزرگ آذربایجان ، Mirzeov با ریتینگ 2556 و نفر دوم جدول مسابقه بازی دارد.( با آرزوی موفقیت).

کارنامه عملکرد مازیار را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

و اما خبر خوش :

مازیار تا پایان دور ششم توانسته است اولین نورم (حد نصاب) استاد بین المللی خود را بدست آورد. این موفقیت ارزشمند را به مازیار و خانواده ایشان و هیئت شطرنج شیروان و هیئت شطرنج استان خراسان شمالی تبریک فراوان میگویم. همی جا یک توصیه هم به مازیار بگم و اون اینکه با توجه به حدود 22 سال سن ، باید قدری در پیشرفت شطرنجی خود و کسب سریعتر نورمهای بعدی شتاب کنی . چون هر چه سن بالاتر میرود کار سختتر میشود.افزایش سن ، یک دشمن همیشگی شطرنجبازان بوده است.

امیدوارم هر چه سریعتر ، استان خراسان شمالی به اولین بازیکن عنوان دار خود دست پیدا کند.

 و اما ذکر چند توضیح:

1- محمد هجرتی که در جدول B خزر بازی میکند ، با توجه به افزایش ریتینگ عملکرد قابل قبولی ارائه نداده است.  با توجه به سابقه قبلی از محمد و رشد خوب در گذشته ، و از طرفی با توجه به افزایش سن ، میتوان گفت چندی است محمد رشد قبلی را نداشته و اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند ، بهتر است قید بازی در سطوح بالا شطرنج و کسب افتخارات بین المللی را بزند.

2- تا یادم نرفته یک نکته مهم بگم و اون اینکه مطالعه پیشرفت و قدرت بازیکنان ، فقط با مطالعه بازیهای انجام شده بدست میآید و چون من به فایل بازیهای مازیار و آرتین دسترسی ندارم ، اظهار نظر تخصصی در مورد قدرت و پیشرفت واقعی آنها ،نمیتوانم انجام دهم.مطالب فوق ، دیدگاههای کلی من در خصوص این عزیزان است.

3- مطالب فوق ، صرفا بیانگر دیدگاه های من ( سعید یوسفی ) است.

در خاتمه از شطرنجباران استان و بالاخص مازیار و آرتین عزیز درخواست میکنم هر گونه نقد و پیشنهاد در خصوص این پست را با ذکر دلیل یا دلایل ، در قسمت نظرات منعکس کنند تا چراغ راهنمای مطالب بعدی باشد.

سایت نتایج مسابقه بین المللی خزر - سال 1393

با تشکر

یوسفی 

 



فروشگاه تخصصی شطرنج


تاریخ ارسال پست: 8 اسفند 1393 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: